BRUNNSGATAN 21
111 38 STOCKHOLM
08-410 210 41
Ditt företag upplevs som
kaffet ni bjuder på.
Oavsett vilket sorts möte så står
det alltid kaffe på bordet. Kaffe är
blodet i affärslivet och rätt serverat
är det varumärkesbyggande med
en direkt påverkan på mötesupplevelsen.
› Vi vet hur man gör
SKAPA OCH FÖRVALTA RELATIONER
Affärer görs sällan om det inte finns en upparbetad relation. I en värld där varumärken,
produkter och tjänster blir mer och mer generiska hårdnar konkurrensen samtidigt som
marknadsföringen försvinner i bruset. När det mesta är lika blir människorna bakom
varumärket allt mer viktiga och relationer blir ofta den avgörande faktorn om det ska bli
affär eller inte. Ta bank-sektorn som ett exempel, vilken är den tydliga skillnaden mellan
Nordea och Swedbank? Vi hävdar att företag som jobbar aktivt med sitt relationsbyggande
blir framtidens vinnare.
TA KONTROLLEN ÖVER FÖRSTA INTRYCKET
Vi arbetar med företag vars affär ofta är helt beroende av en personlig relation. Denna
relation är resultatet av en mängd faktorer men den har garanterat börjat med ett bra
första intryck. De företag som tar kontrollen över sitt första intryck skapar betydligt bättre
förutsättningar att sälja sitt erbjudande än de som slentrianmässigt trampar på i gamla
fotspår.
RUTINSÄTT BESÖKSUPPLEVELSEN
Bemötandet och besöksupplevelsen får inte styras av slumpen. Jämför med en bra hotell-
vistelse. Det var inte turen som gjorde att rummet var tipp-topp att frukosten var underbar
och att personalen gav dig en känsla av att vilja komma tillbaka – allt baseras på tanke,
planering och rutiner. Företag som omsätter sin historia, dna, kultur, värderingar och
varumärkesplattform i en rutin för besöksupplevelsen kommer att särskilja sig markant.
Att rutinmässigt skapa bästa möjliga förutsättningar för mötet kommer att ge resultat – direkt.
IMPONERA MED KAFFE
Inget möte är det andra likt men de har alla en sak gemensamt – det kommer att stå kaffe
på bordet! Att bjuda på en perfekt kopp kaffe enligt konstens alla regler skickar ett tydligt
budskap: Ni bryr er, ni är noga med detaljer och ni levererar på högsta möjliga nivå, oavsett
om det handlar om kaffe, en produkt eller en tjänst. Att investera i en kaffelösning som
imponerar är att investera i marknadsföring och i varumärket.
Logik och rationalitet är inte enbart det som påverkar våra beslut.
"Känslan vi känner, det som engagerar
oss emotionellt, har många gånger en
oproportionerlig inverkan på våra beslut,
intryck och hur vi känner inför en person
eller en organisation.”
Angela Ahola
DOKTOR I PSYKOLOGI, FORSKARE OCH FÖRELÄSARE